Tuesday, October 20, 2009

Hebahan:Majlis Hol Imam Abdullah Alwi Al Hadad di Yayasan Al Jenderami



Assalamualaikum warahmatullah.
InsyaALLAH pada 21 Oktober 2009 (Rabu)akan diadakan Majlis Hol Imam Abdullah Alwi Al Hadad di Yayasan Al Jenderami. Majlis akan bermula selepas Asar. Semua dijemput untuk hadir.

Majlis Haul Imam AlHaddad bertujuan khusus mengenang peninggalan Imam Al-Haddad selaku seorang Qutub dan Mujaddid Islam abad kedua belas hijri. Al-Imam Al-Habib Abdullah bin Alawi bin Muhammad Al-Haddad terkenal sebagai seorang ‘arifin yang memiliki ilmu yang luas lagi bermanfaat; bukan sahaja untuk insan yang hidup pada zaman beliau, bahkan untuk sesiapa sahaja tanpa batasan merentasi zaman atau umur. Beliau kehilangan daya penglihatan sejak berusia umur empat tahun namun memiliki kelebihan yang luar biasa yang telah digantikan oleh Allah s.w.t. dengan nur basirah serta kebolehan menyerap ilmu dan menyebarluaskannya.

Semoga ALLAH Ta'ala memuliakan roh beliau dan menggolongkan beliau bersama Rasulullah SAW. Semoga ALLAH menghubungkan hati-hati kita untuk dekat dengan roh para ahlullah ini dan merasakan kecintaan dan kekhusyukan mereka terhadap ALLAH SWT dan Rasulullah SAW. Semoga majlis yang mulia ini diberkahi dan diredhai oleh ALLAH SWT.
Untuk makluman lanjut:

YAYASAN AL JENDERAMI
Kompleks Yayasan
Lot 27719, Kg Baru
Lorong Aman, Jenderam Hilir
43800 Dengkil
Selangor D.E.

Tel 603 8768 0200
Fax 603 8768 0201

www.aljenderami.com.my












Dapatkan CD Mutiara Qasidah percuma disini

No comments: