Monday, September 28, 2009

Pencarianku..

Tuhan,
Lama sudah ku cari,
erti cinta yang sebenarnya,
hingga ku tersasar,
ke cinta hamba yang palsu,
Lelah rasanya,
tiada upaya,
dalam kembara,
mencari secebis sinarMU,
gelora rasa rindu,
merantai ku,
genggam kejap,
lemas aku,
dalam ratapan pilu..

Tuhan,
baru kini kusedar,
setitis kasih sayangMu,
bak embunan pagi,
penyejuk hati,
pendamai jiwa,
tenang..

aku kini kembali padaMu,
Rabbi..
pndangilah aku kembali,
saat-saat indah,
Engkau membelaiku,
hingga terpaku ku,
di kalamMu yang menggetar sukma,
membangkit rasa,
cinta dan asyikku,
hanyalah buatMu,
Ilahi..
kini kusedar,
Engkaulah yang kucari selama ini,
dalam jauh ku melangkah,
kembara seorang pejalan,
di lamanMU...



Tuhanku..
alangkah besar lunakMu terhadap diriku..
padahal sangat dunguku,dan alangkah besarnya RahmatMu pada diriku..
disamping sangat buruk perbuatanku..
Tuhanku..
alangkah dekatMu daripadaku,dan alangkah jauhku daripadaMu..
Tuhanku..inilah kehinaan nyata di hadapanMu,
dan inilah keadaanku tidak tersembunyi daripadaMu..daripadaMu aku mohon supaya dapat sampai kepadaMu.

Dan dengan Engkau aku mencari Hidayat (petunjuk)..dengan Nur cahayaMu untuk sampai kepadaMu..dan tegakkanlah aku dalam kesungguhan pengabdianku di hadapanMu..
(Munajat Ibnu Athoillah)

Laa haulawalaquwwata illa billah.
Astaghfirullah al adzim.

No comments: