Monday, February 9, 2009

Warkah Ke Syurga

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..
Buat diriku dan saudara2 seimanku semua.

Dalam hadist Qudsi disebutkan bahwa Allah SWT berfirman,

”Apabila hamba-Ku mengingat-Ku dalam dirinya,
Aku mengingatnya dalam diri-Ku.
Jika ia mengingat-Ku dalam keramaian,
Aku mengingatnya dalam keramaian yang lebih baik dari itu.
Apabila ia mendekat kepadanya sejengkal,
Aku mendekat kepadanya sehasta.
Apabila ia mendekat kepada-Ku sehasta,
Aku mendekat kepadanya sedepa.
Apabila ia berjalan menuju kepada-Ku, Aku berlari kepadanya.”


Allah SWT berfirman:

Oleh karena itu, ingatlah kalian kepada-Ku, niscaya Aku mengingat kalian. (QS al Baqarah [2]: 152)




Kali ini ana kongsikan sebuah video clip yang ana jumpe sewaktu melawat blog Nisa' Kuantan.(syukran ustaz coz bg ana link die:))
Bile ana tgk video ni rasa murahnya airmata ni sbb rs sgt2 trsentuh n terasa benar dgn ape yg nk disampaikn. Ape2 pun sama2 kita muhasabah diri kita ye. Nanti kalau ade video2 yang menyentuh hati lagi ana akan kongsikan di sini lagi. Afwan kathiro.ma'assalam wa ilalliqo'.
Selamat bermuhasabah.:)

No comments: